Helpt het regelmatig masseren van alle pixels van je LCD?

En dan bedoel ik: die pixels steeds een andere kleur geven. Dus niet fysiek masseren!

Een LCD-scherm kan dode of vastzittende pixels hebben. Op veel sites wordt aangeraden, een programmaatje te downloaden dat alle pixels in het getroffen gebied zo snel mogelijk achtereenvolgens rood, groen, en blauw maakt, en dat dit steeds herhaalt. Er zou een kans zijn, dat de dode of vastzittende pixel daarmee weer tot leven komt.

a) Is dat zo?

Als dat zo is,

b) is het zinvol, dit masseren (kleurwisselen) regelmatig preventief te doen, bijvoorbeeld middels een screensaver?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Wiki:

"Stuck pixels, unlike dead pixels, have been reported by LCD screen owners to disappear, and there are several popular methods purported to fix them,[5] such as gently rubbing the screen (in an attempt to reset the pixel), cycling the color value of the stuck pixel rapidly (in other words, flashing bright colors on the screen,) or simply tolerating the stuck pixel until it disappears (which can take anywhere from a day to years). While these methods can work on some stuck pixels others cannot be fixed by the above methods. Also some stuck pixels will reappear after being fixed if the screen is left off for several hours."

Vertaling: dode SUBpixels kan je soms met masseren dus inderdaad (tijdelijk) fixen, als je geluk hebt. Ook met fysieke massage!
Bij dode pixels is die kans dus erg laag.

Reparatie mogelijkheden (Engels): http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dit is niet nodig.. alleen bij half-dode pixels kan dit nog helpen. het zal de levensduur niet verlengen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leven pixels dan? het zijn toch gewoon computer dingetjes?